Zdrowe odżywianie - przepisy i porady dla każdego

Rosół wegański
Przepisy

Wegański rosół z pieczonych warzyw

Budowanie odporności to nie taka prosta sprawa. Dlatego intensywny bulion z pieczonych warzyw sprawdzi się do tego wyśmienicie. Smakuje, rozgrzewa i dodaje sił, zwłaszcza przy zmianach pogody. Chodź, zrobimy to razem!

wegetariańskie leczo
Przepisy

Wegetariańskie leczo

Jesień już w pełni, a to oznacza, że nadeszła ochota na coś rozgrzewającego. Tym razem będzie to warzywne leczo, które idealnie wzmocni odporność i poprawi Twój nastrój w czasie chłodniejszych dni.

Omlet z dyni
Przepisy

Szpinakowy omlet z puree z dyni

Nadszedł długo wyczekiwany czas na dynie! Fani tego warzywa wiedzą, że odmiana hokkaido jest jedną z najpopularniejszych w Polsce. Wszystko co dyniowe jest zdrowe, bo dynia przyspiesza trawienie i opóźnia proces starzenia się skóry. Chodź pokażę Ci dobre śniadanie! Chyba, że wolisz lunch?

Przepisy

Zupa z kurek z warzywami i koperkiem

Kurki, czyli pieprznik jadalny zostaną z nami jeszcze trochę, bo mniej więcej do końca października. A skoro trwa sezon kurkowy to może warto wykorzystać ogrom właściwości jakie dają te grzybki? Znajdziesz w nich dużo potasu i witaminy D, ale na tym nie koniec!

Papryka faszerowana kamosą ryżową, szpinakiem i jajkiem
Przepisy

Papryka faszerowana kamosą ryżową, szpinakiem i jajkiem

Nadszedł wrzesień, a z nim ochota na ciepłe posiłki. Gdy latko odchodzi w niepamięć dobrym rozwiązaniem stają się faszerowane warzywa. Tym razem wykorzystałam paprykę, która jest najlepszym źródłem witaminy C – jedno takie warzywko zaspokaja jej całkowite, dziennie zapotrzebowanie. A zawarta w niej witamina B6 poprawia proces tworzenia się czerwonych krwinek.

Pierogi bezglutenowe z jagodami
Przepisy

Pierogi bezglutenowe z jagodami

Sezon jagodowy trwa, dlatego spieszmy się kochać jagody, bo tak szybko odchodzą. Te małe owoce oprócz cudownego smaku mają zbawienny wpływ na przewód pokarmowy, dodatkowo wpływają znakomicie m.in na obniżenie poziomu złego cholesterolu. Dzięki temu darowi natury mogłam przyrządzić swoje ulubione pierogi w wersji bezglutenowej.

Przepisy

Pieczone kotlety z buraka

Jeśli nie jesz mięsa lub zwyczajnie masz ochotę na pełnowartościowego kotlecika w wersji wege to ten przepis będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę. Głównym jego składnikiem jest burak, czyli niepozorne warzywo zawierające dużą ilość kwasu foliowego, a do tego wpływające znakomicie na układ krwionośny. Regularne spożywanie buraków zapobiega anemii.